העימותים ביהדות התורה: מזכיר המועצת החסידית ינסה לתווך

    מערכת האתר 1 Comment on העימותים ביהדות התורה: מזכיר המועצת החסידית ינסה לתווך

    לאחר צום תשעה באב צפוי הרב ולצר להתחיל בסבב שיחות בין הצדדים במטרה להביא לפתרון המחלוקות. הפתרון המוצע לסיום המחלוקות האידיאולוגיות הוא הקמת פורום משותף בין מועצות גדולי התורה

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העימותים הפנימיים ביהדות התורה לקראת הבחירות: בבית מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ניסו לאחרונה לערב את מזכיר מועצת גדולי התורה החסידית, הרב יעקב ולצר שיקיים שיח בין בתי האדמו"רים והרבנים. כך פורסם ב"בחדרי חרדים".

    לפי הפרסום, בתחילה הוא סרב אך כעת החליט לנסות להביא לסיום המחלוקות. לאחר צום תשעה באב הוא צפוי לפתוח בשיחות בין בתי הרבנים והאדמו"רים, חמישים יום בלבד לתום מועד נגשת הרשימות לכנסת.

    הפתרון המוצע לסיום המחלוקות האידיאולוגיות, כגון בנושאי החינוך והגיוס – הוא הקמת פורום משותף בין מועצות גדולי התורה שיכריע בנושאים אידיאולוגיים השנויים במחלוקת.

    אתמול (שלישי) התייחס יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני לשאלת הריצה המשותפת של דגל התורה ואגודת ישראל בבחירות הקרובות, בדבריו בוועידת דגל: "הנושא הוא עקרוני, ונצא מנקודת הנחה שכל חסיד אמור לשמוע לרב'ה שלו, אבל לא יעלה על הדעת שאנחנו נקבל הוראות מהרב'ה שלנו הרב אדלשטיין בנושאים עקרוניים כמו החינוך והגיוס ואחרים ונגיע לישיבת הסיעה ונשמע שמישהו החליט אחרת שאני בכלל לא יודע מאיפה זה מגיע.. זה לא יקרה יותר".

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90

    קום לכן מתח גפני ביקורת על חבריו לגוש הימין על רקע החרמת הוועדות: "יש לנו כעס על חברינו בגוש הימין שהחרימו את עבודת הוועדות, אם היינו נוכחים כולם בוועדות ומביכים אותם כמו שעשינו בהצלחה במליאת הכנסת היינו עכשיו כבר אחרי מערכת הבחירות, עם ממשלת ימין יציבה".

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90

    יו"ר דגל התורה התייחס גם לכך שאין כעת חוק שמסדיר את מעמדם של בני הישיבות

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90


    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני לא מבינה מה הסיפור. הרי בסופו של דבר הם ילכו ביחד. אז בשביל מה כל המריבות האלה למען ה'??!! או שבמציאות אין מריבות והתקשורת שמחפשת לעשות שמח סתם מלבה אש. גם אופציה.